Ogrzewana szyba uszkodzone ścieżki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukone
    Classic
    • 2009
    • 13

    Ogrzewana szyba uszkodzone ścieżki

    a ja w sobotę skilowałem meganką kombi 1.5dci 105KM krwistoczerwonego hjundaja kupe 2
    się strał się starał ale mu nie wyszło - pewnie było to jakiś 1,6 105KM może na cienkim gazie - kto wie, w kazdym razie po pewnym czasie odpuścił i odpłyną na skrzyżowaniu :lol:
    jestem killer nie ma co :szeroki_usmiech
  • marjusz
    Drive
    • 2007
    • 88

    #2
    Ogrzewana szyba uszkodzone ścieżki

    Szukam sposobu na naprawę uszkodzonych ścieżek ogrzewania tylnej szyby, podobno jest jakiś lakier przewodzący. Czy ktoś spotkał się z tym problemem i to naprawił?

    Komentarz

    • brandO
      Rider
      • 2006
      • 624

      #3
      Istnieje coś takiego jak klej przewodzący prąd do naprawy ścieżek. Można go dostać w sklepach motoryzacyjnych. Jest on generalnie praktycznie bezbarwny. Głównym problem będzie odszukanie przerwanego miejsca na ścieżce - aczkolwiek czytałem gdzieś że takie miejsce może mieć inny kolor. Kupując klej powinieneś otrzymać instrukcję do niego a jak nie to poszukaj gdzieś w necie lub zapytaj sprzedawcy
      auto...ulica... i wyścig z samym sobą...
      Time is up...
      Stop Pijanym Kierowcom!

      Komentarz

      • kros
        Ambiente
        • 2007
        • 120

        #4
        Jest taki klej przewodzący do kupienia w większości sklepów motoryzaycjnych za klikanaście zł
        Jest on koloru szarego, ale z daleka nie rzuca się w oczy. Jeżeli uszkodzenie jest punktowe to wystarczy postawić taki punkcik i ścieżka działa.
        Jeśłi uszkodzenie jest na pewnym odcinku to należy użyć szablonu żeby to schludnie wyglądało.
        Szablon załączony do kleju jest za gruby i nie wygląda to ładnie, lepiej sobie zrobić własny np. z papieru (wycinając szczelinkę) lub użyć np, taśmy klejącej, jak to ktoś kiedyś radził

        Jest tego sporo na rynku





        Wielobranżowy Sklep Wysyłkowy Multisort - Elektronika, gadżety, optyka, lutowanie, narzędzia, pomysły na prezenty. Wygodne sposoby zamawiania, płatności i dostaw. Multisort to przyjemność kupowania i możliwość rozwijania Twoich zainteresowań.


        Oferta klejów przewodzących jednoskładnikowych i dwuskładnikowych typu epoxy. Kleje do naprawy ścieżek przewodzących w ogrzewanych szybach samochodowych, łączenia elementów elektronicznych lub elektromechanicznych, naprawy styków, obwodów drukowanych w urządzeniach elektronicznych



        aha czasami miejsce uszkodzenia można poznać, że tym miejscu kiedy szyba jest zaparowana akurat robi się miejsce (kółko) bez pary

        Komentarz

        • janusz35
          Ambiente
          • 2007
          • 143
          • Octavia II (1Z3)
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          też sie przymierzam do naprawy

          W sprzedaży jest klej i lakier do ścieżek. Są to specyfiki z dodatkiem srebra.
          Ja też przymierzam się do naprawy ścieżek w tylnej szybie RAV4 brata ale trudno zlokalizować przerwę - niestety na zaparowanej szybie widać ale tylko która ścieżka nie grzeje, ze zlokalizowaniem przerwy jest gorzej, cyba że widać przrwę gołym okiem. Ja pwenie spróbuję próbnikiem z cienką końcówką -krokodylek do masy i a końcówka na ścieżkę jak zgaśnie to przerwany pbwód w tym miejscu (chyba dobrze kombuinuję?)

          Komentarz

          • Sosna
            Ambiente
            • 2007
            • 115

            #6
            janusz35, obawiam się, że obwód będzie cały czas zamknięty - prąd pójdzie naokoło innymi ścieżkami. Nie wiem jak teraz ale kiedyś slyszałem złe opinie o tych klejach, tzn. że jest to tylko chwilowe załatanie problemu bo i tak znów się przepali - jako rozwiązanie na forum lanosa podano wymianę tylnej szyby :|

            Komentarz

            • kros
              Ambiente
              • 2007
              • 120

              #7
              ze 100 lat temu łatałem ścieżki w maluchu, to do końca jego żywota czyli przez nastepne 5 czy 6 lat i działało bez zarzutu. Jedyny bład jak popełniłem to było użycie oryginalnego szablonu, przez co był 1 brzydki kleks resztę robiłem wg włąsnego szblonu i było dużo ładniej.

              Komentarz

              • janusz35
                Ambiente
                • 2007
                • 143
                • Octavia II (1Z3)
                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez Sosna
                obawiam się, że obwód będzie cały czas zamknięty - prąd pójdzie naokoło innymi ścieżkami. :|
                ale ja chciałem sprawdzać w ten spasób że próbnik z żaróweczką (taki długopisik) podepnę do masy i drugą końcówką będę "jechał" powinno swiecić nawet na tej "niegrzejącej" zą do miejsca gdzie jest przerwana jak koncówka znajdzie się w "przerwie to żaróweczka zgaśnie -tak myślę

                Komentarz

                • Sosna
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 115

                  #9
                  janusz35, w sumie nie oglądałem tylnej szyby bo auto mam w serwisie, ale zakładam, że nitki ogrzewania tylnej szyby po obydwu stronach auta są połączone ze sobą, mniej więcej tak:
                  ,
                  jak masz jedną nitkę przerwaną to prąd jest i tak w układzie bo do miejsca przerwanego przejdzie naokoło:


                  Więc jak zetkniesz miernik po prawej to i tak Ci się obwód zamknie
                  Chyba, że się mylę

                  P.S. Ahh, ten paint

                  Komentarz

                  • kros
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 120

                    #10
                    Sosna,
                    nie myslisz się ale janusz35 chyba ma na myśli że jak sonda próbnika wpadnie w "dziurę" to wtedy zgaśnie ta żaróweczka, tełoretycnie powinno tak być, tylko musisz uważać, żebyś nie uszkodził scieżki w innym miejscu szurając po niej ostrą końcówką próbnika. Z resztą jak przerwa będzie wąska to ta metoda może nie zadziałać bo tą końcówką zamkniesz obwód jeśli dotniesz "dziury" i z lewej i z prawej...

                    Może spróbować się temu przyjrzeć pod światło, hmmm....

                    Ewentualnie przyszegł mi do głowy jeszcze jeden pomysł:

                    Jeżeli masz woltomierz to na włączonym ogrzewaniu szyby przyłóż końcówki miernika do uszkodzonej ścieżki jak najdalej od siebie. Jeżeli przerwanie będzie między końcówkami to woltomierz powinien wskazać różnicę potencjałów. Zawężaj obszar poszukiwać zbliżając końcówki do siebie. Kiedy woltomierz pokaże zero tzn. że jedna z końcówek jest albo włąśnie minęłą ową "dziurę" przesuwając nieznacznie końcówkę, raz jedną, raz druga wytropisz miejsce awarii.
                    czy dobrze myślę? bo jeszcze kawy nie piłem...

                    ewentualnie jeśli nie masz woltomierza
                    Możesz zmajstrować sobie jakiś kabelek zakończony dwiema koncówkami (moga być szpiczaste).
                    Rozstawić te końcówki w jakiejś odległości X od siebie i przykłądać go nieczynnej ścieżki. Przesuwając się z jednej strony na drugą. Obserwując kiedy ścieżka zacznie grzać.
                    Jeśli zacznie grzać tzn, że uszkodzenie jest między owymi końcówkami. Wtedy zmniejszając odległość X i obserwując grzanie ścieżki wytropisz przerwę. Metoda może nieco prymitywna, ale na mój niewyspany po przyjściu do pracy rozum chyba powinno zadziałać.

                    Komentarz

                    • Sosna
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 115

                      #11
                      to jeszcze inne pytanie - sciezki nie sa czyms pokryte/zaizolowane :?: może jestem naiwny ale tak na logikę to powinny być czymś zabezpieczone żeby nie było bezpośredniego dostępu do układu pod prądem a wtedy to już tylko pozostaje przyglądać się czy gdzieś na ścieżce nie widać śladu który mógłby oznaczać przepalenie...

                      Komentarz

                      • kros
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 120

                        #12
                        na logikę tak by mogło być, ale skoro klej nie wymaga żadnego przygotowania (czyt. odizolowiania ścieżki) to wydaje mi się, że chyba nie są zaizolowane.

                        Komentarz

                        • Sosna
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 115

                          #13
                          hm, sprawdze w aucie żony, ma przepalone 2 czy 3 (na szczęście skrajne góra-dół) ścieżki to się okaże

                          Komentarz

                          • kros
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 120

                            #14
                            no to zdaj relacje, bo jestem ciekaw czy moje teorie znajdą odzwierciedlenie w praktyce.

                            Komentarz

                            • Raymond
                              Classic
                              • 2007
                              • 26

                              #15
                              Zlokalizowanie przerwy metodą próbówki z żaróweczką może okazać się skuteczna.
                              Ja tak zlokaliozowałem przerwę w kadecie.Jeden warunek nie można być na kacu bo za mocno trzesie się reka i trzeba to robić bardzo powoli.Powodzenia.

                              Komentarz

                              • misiek^wro
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 8321

                                #16
                                marjusz, polecam diode zwykla led 3mm albo 5mm jakas ultra jasna szybko przerwe zlokalizujesz
                                Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                Komentarz

                                • splawik
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 1292

                                  #17
                                  A ja poleciłbym zwykły miernik z pipczałką. 2 sekundy i wykryta przerwa.
                                  A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                                  AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                                  O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                                  -------------------------------------------------
                                  Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                                  Komentarz

                                  • wojtisek1
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 429

                                    #18
                                    A teraz najważniejsze , jak zlokalizować i nareperować przerwę ścieżki grzejnej na oklejonej ciemną folią szybie?? :lol: Bez zrywania foli, oczywiście !!
                                    NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                                    Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                                    Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                                    171 KM ; 402 Nm obr/min
                                    Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                                    Komentarz

                                    • kros
                                      Ambiente
                                      • 2007
                                      • 120

                                      #19
                                      wojtisek1, chyba jedynie metodą proponowaną przez forum lanosa...

                                      Komentarz

                                      Pracuję...